Dagens Utmaning dag 10

Day 10- Songs you listen to when you are Happy, Sad, Bored, Hyped, Mad

 

jag har en ganska bred musiksmak och gillar det mesta förutom RadioDängor, schlager och Metall.

Mest av allt hatar jag populärmusik som R´n´b och Hiphop, trance och annat som spelas om och om igen.

Däremot tycker jag att det svenska folket mer och mer kommit in i någonslags Bra musik bubbla där den annars så jätte annorlunda musiken, som vi utombördingar tidigare har stått för, har fått komma in och smeka på folket och radiostationernas fingrar. Det gillar vi :-)

Men nog om det:

När jag är glad lyssnar jag gärna på Håkan Hellström, det gör jag iofs även när jag inte är glad, Savage garden, ja jag är jätte gammalmodig :-) Local Natives, lite Reagge, Johnossi eller Lars Winnerbäck. Skulle kunna rabbla hela kvälle men det har jag inte tid med :-) Men om jag bara skulle få välja en låt så skulle det nog vara:



När jag är Ledsen då? Melissa Horn, Lisa Ekdahl, hon är min självömkande Idol, det funkar alltid att grina till :-)
Saybia, många av KENT´s låtar har jag en speciell stämming till men det är ju av personliga skäl. men detta är en riktigt ledsamhets låt:



När jag har tråkigt lyssnar jag på HÅKAN :-) mesta dels av tiden, eller TIMO, dom gör mig alltid glad och peppad.
Men annars är detta en bra upp peppnings låt som får mig att vilja ha kul :-)



När jag är hypad, hm.. då lyssnar jag gärna på nostalgi musik, som eurodisco :-)
Detta är en låt från Filmen trainspotting:



Ohhh när jag är arg.. jag är sällan arg, eller? jag vet inte, ofta när jag är arg så ligger de
något bakom, så jag blir nog mer ledsen, å lyssnar på ledsam musik..
så jag kan inte svara på den tyvärr... men kanske samma sak som jag lyssnar på när jag
är hypad i så fall..


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Svar: Ja, jag är jätteglad över besöksrekordet. Nu gället det bara att hålla kvar läsarna.



Kram :)

2010-11-09 @ 20:59:37
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: ♥ L A I L A ♥

älskar håkan =)

2010-11-09 @ 22:04:56
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0