Dagens allmäna inlägg

Har precis upptäckt att vi har lite annorlunda könsroller i vår familj.
min sambo stod och strök kläder
medans jag byggde garderobsinredning från ikea.. de ni!!

jag har världens bästa karl :-)

han damsuger, mer än ofta och gärna, han är den som oftast tvättar (medans jag jobbar helg) han är världens bästa lekpappa, han älskar att göra ordning i köket efter maten, jag gör de typ aldrig, han ser de som sitt område.
jag däremot gillar att damma,  AJAX är min bästa vän, så de är mitt städområde.. resten gör han :-)

min karl är också världens pedant, ungefär som jag, fast en liten smula värre. kan de bli bättre?
våra barn ( vi har inga gemensamma men våra ändå) tycker nog inte att de är lika skoj,
inte för att vi inte låter de stöka ner, klart de får, i deras rum!!!
våra barn älskar att klippa å klistra å tejpa å pyssla, ni vet du de kan va! vi hatar de, men va skall man göra?
barn måste få vara barn, klart de ska få stöka ner, å klippa papper, å söla å slösa..
men dom får baske mej städa upp de också ;-)

nä, nu lät jag säkert som världens tråkigaste och störigaste mamma, men de är jag inte.. jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Liten

Härligt att kunna dela på uppgifterna i hemmet.

Det är inte alla som har det så bra ;)

2010-10-28 @ 20:07:23
URL: http://litenjag.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0