dagens nyhetsartikel

Aftonbladet





Normal text Stor text Extra stor text

Hängde sig i direktsändning

Polisen ryckte ut – mannen avliden

Flera personer kunde chockade bevittna när en ung man på måndagen hängde sig själv i direktsändning på en internetsida.

Polisen larmades och ryckte ut till mannens lägenhet i en svensk stad men lyckades inte stoppa mannen i tid. Han är nu konstaterad död.

– Jag har sett mycket på nätet men detta är det värsta jag sett i hela mitt liv, säger en person som bevittnade händelsen som via en webbkamera gick att se direkt på en internetsida.

Polisen fick larmet vid 13.44 och var på plats i mannens lägenhet vid 14.05. Där började man omedelbart med hjärt- lungräddning men tvingades konstatera att man var för sent ute.

– Han har konstaterats död, säger polisens presstalesman.

// Erik Olsson

fortsättning finns på aftonbladet.se

Då undrar jag, hur beroende har vi inte blivit utav vårt media, när vi börjar ta dö på oss själva och vill synas?
Vad vi än gör på nätet så vill vi synas, va skall skriva, kommentera, lägga ut bilder, vi skall veta allt, ha sett allt, läst allt. jag kan hålla på i evigheter. läste tidigare i dag ett blogg inlägg om just detta att vi överallt vill synas och höras i socialmedia.

men detta var pricken över i:et

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0