Dagens Film: The Joneses



Regissör: Derrick Borte

I rollerna:
David Duchovny (Arkiv X)
Demi Moore
mfl.

Filmen bygger på en "Låtsas" familj som jobbar i reklambranshen, de jobbar med dold marknadsföring och säljer in livstilar till folk i sin närhet. Filmen börjar med att de flyttar till en helt ny stad tillsammans, man får uppfattningen om att de är en sjukt rik familj, ialla fall jag som inte hann göra någon som helst research på filmen innan jag såg den. Men snart får man ju insikt om att de inte är en familj, på riktigt.

Början av filmen var lam, långsam och melankolisk, de hände inget och man fick väldigt liten inblick i karaktärerna, vilket är tråkigt. men mot mitten hände det lite oförutsägbara grejer, som fick min intresserad igen. även fast jag tycker att filmen hade höjt sig rejält bara genom att släppa loss lite på karaktärernas background history en smula.

filmens slut var uppenbart, redan 5min in i filmen kunde man förstå hur de skulle sluta, trisst och meningslöst.

men den var underhållande, stundvis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0